Proline laiturissa
En malttanut olla hyppäämättä kyytiin
Prolinen runko sekä perärakenne on hyvin vankka, joka mahdollistaa myös isojen tuplakoneiden asennuksen. Kyseisen Prolinen menoa oli vauhdittamassa 2 x 250hv Mercuryn 4-tahti moottorit. Marssivauhtikin oli jo monelle pienemmälle veneelle kovaa kyytiä ja vaikka hieman kynsimme kovan merenkäynnin johdosta kalapaikoille, niin pystyimme pitämään tuollaista 50km/h vauhtia yllä. Tuplakoneet ovat luonnollisesti myös turvallisuuskysymys ja näiden saisi yleistyvän myös Suomessa. Kysyin Jarilta, että kuinka hän koneilla uistelee? Sain vastaukseksi, että vuorotellen aina toisella koneella, jotta käyttötunnit saadaan tasattua. Hyvin järkeenkäypää.
2 x 250hv Mercury
Iso ja merikelpoinen vene ansaitsee luonnollisesti kaverikseen paljon huippuluokan elektroniikkaa. Sitä Prolinessa riitti ja itsekin sain hyvän oppitunnin erilaisiin laitteisiin, joista osa oli entuudestaan vieraita.
Tuplakoneet - miksei Tuplanäytötkin
Takilamiehen kaiku oli sijoitettu taakse
Parasta veneessä oli uistelijan näkökulmasta se hyvä yhteys tuulensuojan ja kalastustuntuman välillä. Prolinessa on tilaa sekä mukavuuksia, mutta kuitenkin pysyt koko ajan tilanteen tasalla uistelun suhteen. Myös jääkaappitilaa oli erittäin hyvin sekä wc- tilat. Kokonaispaketti oli kerrassaan vakuuttava.
Kalatkaan eivät venettä kiertäneet, joten suosittelen!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti